Preventiemedewerker

 

Bij ieder bedrijf is iemand verantwoordelijk voor de maatregelen op het gebied van veiligheid en gezondheid. Deze preventiemedewerker kan een vaste medewerker zijn die deze functie naast de eigen taken uitvoert.

 

In sommige gevallen fungeert de directeur zelf als preventiemedewerker, vooral bij kleine bedrijven (maximaal 25 medewerkers) is dit vaak het geval. Iemand van buiten het bedrijf kan niet worden aangesteld als preventiemedewerker.

 

Taken

De preventiemedewerker heeft in ieder geval een aantal belangrijke taken. Als eerste stelt de preventiemedewerker de Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E) op. In de RI&E moet worden aangeven hoe medewerkers in contact kunnen treden met de preventiemedewerker En daarnaast is het belangrijk dat de preventiemedewerker de ondernemingsraad of de personeelsvertegenwoordiging adviseert over maatregelen voor goede arbeidsomstandigheden.

 

Het is van belang dat de preventiemedewerker die wordt aangesteld, over voldoende deskundigheid en ervaring beschikt om de taken goed uit te kunnen voeren. Het bedrijf zorgt ervoor dat de preventiemedewerker voldoende tijd krijgt voor de uitvoering van de taken.

 

Mocht u hiervoor een medewerker willen laten opleiden, neemt u dan contact op met 023 - 737 02 60.

Contact

Kenaupark 15

    2011 MR Haarlem

 

Telefoon: 0 (+31) 23 - 737 06 96

E-mail: info@rpwnw.nl

STUUR EEN BERICHT

Copyright EVI Groep 2018